آخرین اخبار
کد مطلب: 146585
۳ هزار و ۵۱۴ دوز واکسن کرونا در چهارمحال و بختياري تزريق شد
تاریخ انتشار : 1400/01/18 08:22:35
نمایش : 627
رييس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري از تزريق سه هزار و ۵۱۴ دوز واکسن کرونا در استان خبر داد و گفت: تا پايان فروردين تمامي کادر بهداشت و درمان نسبت به اين ويروس، واکسينه مي‌شوند.
سيد راشد جزايري روز سه‌شنبه در نشست ستاد استاني مقابله با کرونا در استان افزود: تاکنون ۴۳ درصد کادر درمان و ۲۰ درصد کادر بهداشت استان نسبت به ويروس کرونا واکسينه شده‌اند و از ديگر اقشاري که واکسن کرونا براي آن‌ها تزريق شده است مي‌توان به سالمندان، پرسنل آرامستان‌ها و جانبازان اشاره کرد.

وي از دريافت محموله جديد واکسن کرونا خبر داد و گفت: اين محموله سهميه نظام پزشکي استان است.

جزايري در ادامه با اشاره به کاهش رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در استان، تصريح کرد: رعايت پروتکل‌ها از ۸۵ درصد در آذرماه به ۵۸ درصد در فروردين ماه امسال کاهش يافته است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد نوع غالب ويروس کرونا در استان را ويروس جهش يافته انگليسي اعلام کرد و گفت: روزانه حدود يک هزار و ۲۰۰ بيمار داراي علائم باليني مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتي استان مراجعه مي‌کنند.

جزايري ۲ هفته پيش‌ رو را از روزهاي حياتي براي استان دانست و افزود: چنانچه در مدت اين ۲ هفته بتوان با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي از ميزان شيوع کرونا کاسته شود با تلفات کمتري مواجه مي‌شويم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي، خدمات درماني و بهداشتي چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست، پراکندگي تخت‌هاي بيمارستاني را از چالش‌هاي پيش‌رو برشمرد و اظهار داشت: پراکندگي تخت‌ها سبب شده تا نتوانيم از ظرفيت‌هاي موجود به نحو مطلوبي بهره‌گيري کرد.

فريدون رحماني از اختصاص ۵۰۰ تخت به بيماران کرونايي استان خبر داد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود تمامي اين تخت‌ها، پر شود.

وي تصريح کرد: هر تصميم منطقي و علمي و اجراي مطلوب آن مي‌تواند طول موج چهارم کرونا را در استان کوتاه‌تر کند.

دادستان عمومي و انقلاب مرکز چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست بر تشديد نظارت‌ها تاکيد کرد و گفت: تصميمات و برنامه‌هاي خوبي در ستاد مصوب مي‌شود اما در اجرا و نظارت بر اين مصوبات بايد تلاش بيشتري انجام گيرد.

عبدالرضا عليمحمدي با انتقاد نسبت به شلوغي و بي‌توجهي به رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در برخي مراکز درماني و مطب‌ها، تصريح کرد: با وجود تلاش‌ها و فداکاري مدافعان سلامت شايسته نيست در برخي مراکز درماني، مطب‌ها و آزمايشگاه‌ها شاهد نقش پروتکل‌هاي بهداشتي و غفلت نسبت به کرونا باشيم.

معاون عمليات فرماندهي انتظامي چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست از صدور ۳۲ هزار برگ جريمه در اين استان از ابتداي اعمال محدوديت‌هاي هوشمند تاکنون خبر داد و گفت: در اين مدت ۳۱ هزار خودرو نيز توقيف شده است.

مجيد زماني افزود: ۱۱ هزار و ۵۲۵ خودرو نيز از مبادي ورودي استان برگشت داده شد و بيش از ۹ هزار واحد صنفي نيز پلمب شده است.

به گفته وي، از ابتداي فروردين امسال تا ۱۶ فروردين نيز ۲ هزار و ۵۶ برگ جريمه در استان صادر شده است.

جانشين فرمانده سپاه چهارمحال و بختياري با اشاره به دستاوردهاي طرح شهيد حاج قاسم سليماني در مبارزه با کرونا، اظهار داشت: اين آمادگي وجود دارد تا نيروهاي طرح شهيد سليماني براي کمک به مواردي که اجراي آن نياز به نيروهاي بيشتري دارد، در اختيار ستاد کرونا قرار داده شود.

مهران مرادي خاطرنشان کرد: آمادگي لازم براي راه‌اندازي نقاهتگاه‌ها و تهيه کپسول‌هاي اکسيژن در صورت نياز نيز وجود دارد.

به گزارش ايرنا، بر اساس آخرين رنگ‌بندي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، شهرکرد و بروجن در وضعيت قرمز يا خيلي پرخطر شيوع کرونا قرار دارند، شهرستان‌هاي فارسان، لردگان، کيار، بن و سامان در وضعيت نارنجي يا پرخطر و شهرستان‌هاي خانميرزا، کوهرنگ و اردل نيز در وضعيت زرد يا خطر متوسط قرار دارند.

ويروس جهش يافته کرونا، معروف به کروناي انگليسي، از قدرت سرايت‌پذيري بيشتري برخوردار است يعني تا حدود ۸۰ درصد بيشتر از کروناي قبلي قابليت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگي آن نيز ۳۰ درصد بيشتر از نوع معمولي آن است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس